Orange

Olof Siverbo olof.siverbo at gmail.com
Mon Okt 31 08:35:44 CET 2016

Nackdelen med att ange färgen i CMYK (alltså de fyra tryckfärgerna) är att
resultatet kommer att se helt olika ut på olika sorters papper. Om man vill
ange den "korrekta" färgen bör det alltså vara bättre att använda RGB (även
om olika skärmar visar färgerna olika) eller att leta reda på den
Pantone-färg som ligger närmast.

/Olof