FW:Man ska ha husvagn...

Karl-Erik Lindkvist Caltex at algonet.se
Mon Jan 30 17:27:45 CET 2017

-------- Vidarebefordrat meddelande --------
Ämne: Re: FW:Man ska ha husvagn...
Datum: Mon, 30 Jan 2017 10:59:58 +0100
Från: ekman at lysator.liu.se
Till: Karl-Erik Lindkvist <Caltex at algonet.se>

> Håkan Storsäter har sett likheter mellan "Med 10 cents på fickan" /
> Sullivan's Travels" från 1940 av Preston Sturges och kortfilmen
> "Mickey's Trailer. Är det någon annan som gjort samma reflektion? (Har
> själv ej sett filmen ifråga.)

Ja, jag reflekterade som hastigast över detta när jag såg långfilmen på tv
för några veckor sedan. Det är dock bara en kort scen i filmen (dessutom
en av de sämre i en på det stora hela mycket trevlig film) där man får
följa passagerarna i en välutrustad husbil under en vild biljakt. Svårt
att säga om den är inspirerad av Musse-filmen, eller om det bara råkat bli
så. Jag minns inga tydliga referenser till kortfilmen.

Koll. 1589
Fredrik E.