Ordning med olika teman

Per Starbäck per.starback at gmail.com
Fre Mars 3 16:17:28 CET 2017

Succé! Ovanligt många (tio) genomled specialtävlingen i Rosa-kunskap
igår och 2937 Felix vann. (Dagen innan det var det 2836 Oscar som vann
i filmkunskap. Det verkar vara medlemsnummer på 28xx och 29xx som
gäller nu.)

Det blev bara en specialomgång eftersom jag tycker att jag har för få
frågor om Rosa för att det ska hålla till att repeteras många gånger,
men nångång i framtiden kommer det nog tillbaka. (Just nu har jag 132
om Rosa, 219 om film och hela 531 om NAFS(k).)

Jag hoppas ha samlat material till en specialomgång om Barks ganska
snart. Håll utkik efter en specialomgång nångång i helgen, förmodligen
utan att jag tjatar särskilt här.

Och apropå det ska jag inte bara tjata om detta ordnande hela tiden,
så egentligen har jag ett helt annat ärende nu, nämligen att jag måste
berätta en vits jag kom på igår:

Det har ju blivit vanligt att Disney gör remakes av sina animerade
filmer som live action, med filmer som Cinderella (1950/2015), The
Jungle Book (1967/2016) och Beauty and the Beast (1991/2017). Har ni
hört att de ska göra likadant med Up (2009)? Vet ni vad live-versionen
ska heta? ... ... ... Up with people!

/699 exit