Re: Ankistiskt bygge på Lego ideas

Andreas K A Eldh andreaseldh at yahoo.com
Tors Apr 19 19:27:04 CEST 2018

Kvack!

Bilden är gjord i ett program för elektroniskt Lego-bygge, där gravitation inte finns och man även kan välja färger helt fritt oavsett om just den klossen någonsin har tillverkats i just den färgen. Sannolikheten för att setet blir verklighet tänker jag inte yttra mig om.

Ytterligare ett ankistiskt bygge dök här om dagen upp på Swebrick, ett forum för vuxna (endast kalendarisk ålder) Legobyggare i Sverige. Pengabingen i ytterst liten skala, där de första bilderna på Rosas modell är fotografier, medan Ducktalesmodellen är elektronisk. Bygget presenteras här:

http://www.swebrick.se/index.php?topic=12829.0

Vet inte om det kommer att tas med och visas upp på vår kommande utställning i Huskvarna Folkets park, men dit är ni givetvis välkomna ändå 28-29 april!

https://huskvarnafolketspark.se/kalender/bland-bitar-och-troll-upplev-en-varld-i-lego-28-29-april-2/

Leg godt!
Andreas K A Eldh
koll 2324