How to Read Donald Duck

Stefan Diös pyas at tele2.se
Sat May 26 00:12:41 CEST 2018

Per S:

>Så det var lustigt att höra att namnen var original! Serien är alltså
>  https://inducks.org/story.php?c=W+ARIS++1-01
>från 1971. Den gick i Sverige i WDS 1/1973 som jag nyss upptäckte att
>jag saknar. Vad står det där?

Jag hittade den blaskan och kråkorna tycks heta Krax och Krux. Mycket fyndigt.

Den citerade repliken "Ha! Eldvapen är det enda
de där usla fåglarna är rädda för." är också
annorlunda. På det ställe där jag gissar att den
kan ha stått kan man i WDS 1/73 läsa: "Haha! Där
åkte de på en ordentlig smäll! Fast det var bara
ett skrämskott!" Kanske delvis beroende på att
det inte förekommer några faktiska eldvapen utan
det är Benjamin Syrsa som bullrar med en soptunna.

S Diös

---
https://www.avg.com