Fotografier från möten

Per Starbäck per.starback at gmail.com
Fre Mars 15 18:06:39 CET 2019

Nytt idag på våra webbsidor är att det går att lägga upp fotografier
från NAFS(k)-möten kopplade till just det mötet.

Ni kan se exempel på jubileumsmötet
    https://nafsk.se/meeting/1Gs/
till vilket jag lagt till några fotografier som test. (Men det är helt
riktiga bilder, så inte bara som test.)

När man laddar upp bilder får man lov att ange ifall de ska vara
synliga för ALLA eller bara för INLOGGADE. Jag tog några av varje för
mitt test, för att visa skillnaden -- logga  alltså in för att se mer.

Det finns ingen snitsig bildvisare (än?), och det finns en mängd
brister som jag känner till, men jag aktiverar det nu ändå, för jag
får en större drivkraft att fortsätta ifall jag ser att det används.

Så ladda gärma upp en drös bilder om du har, gärna från riktigt gamla
möten. Men ladda bara upp fotografier som du själv har tagit, för du
kommer att stå angiven som fotograf. (Möjligheten att lägga upp andra
bilder och explicit ange att fotografen är ens moster och att man gör
det med tillstånd från henne kan komma senare.)

Lägg inte upp vad som helst bara som test, för bland de kända
bristerna ingår att det ännu inte går att ta bort bilderna igen! Ej
heller att ändra vilka som får se dem. Det kommer så klart så
småningom. (Om något sånt behöver fixas nu så be istället mig om det.)