Murry & Hackspettar.

Joakim Gunnarsson kalas.puff at falkenberg.mail.telia.com
Sön Dec 5 20:26:50 CET 1999

Germund skrev lite om Murrys Hacke-serier nyligen på listan:
(Vilket meddelande han refererar till har jag ingen aning om eftersom det inte landat i min mailbox...)

Nån skrev till listan:
>att serien kommer från Woody Woodpecker and Company nr. 75 från -65...

Germund svarade:
Jag tror det är Joakim (Gunnarsson) som har bäst koll på
>de här seriena så han kanske har mer information. Jag undrar dock om det
>inte är den där serien i Hacke 5/81 ("Railroads" tror jag den heter i
>original) som plankar Dangerous disguise"... (?)

I Hacke Hackspett 5/81 gick "Fallet med de försvunna pärlorna" från Woody Woodpecker #75.
Serien som plankar Dangerous Disguise gick i 2/73 och repriserades i 4/81 (WW #65 med repris i WW #122).

När det gäller de här Hacke-serierna av Murry så har jag koll på de flesta. Dock finns det *en* (Kanske fler?) som jag ej ännu hittat! En serie som lär handla om tacos och som ska ha publicerats i sverige 1976 eller tidigare.
Om någon vet vilket nummer det rör sig om får man gärna höra av sig till mig.

/Joakim.