SV: Calle ritar än, eller ...?

Joakim Gunnarsson kalas.puff at falkenberg.mail.telia.com
Tors Nov 18 19:47:45 CET 1999

Anders skrev:
> Var det fler än jag som hoppade till inför omslaget på veckans Kalle Anka
& C:o? [...]
> Och i så fall - är det en ny trend?

Man kan nog kalla det en ny trend, ja.
Alferez, Santanach och dylika tecknare har blivit kickade från uppdraget
som omslagstecknare. Istället får vi nästan uteslutande holländska omslag
varvade med Brancaomslag. Men även Tello har gjort ett omslag nyligen samt
att även *Vicar* gjort det till nummer 44! (Är detta hans första omslag???)

Så äntligen matchar omslagen kvaliten i nne i tidningen.

Nya vindar blåser på Egmont i Köpenhamn.
Och jag kan lova er att framtiden ser ljus ut.

/Joakim Gunnarsson.