Vem tecknar bäst?

bror.hellman@partena.se bror.hellman at partena.se
Mon Nov 22 16:02:00 CET 1999

Om man skall se vem som tecknar bäst så... Tja..

Jag tycker personligen att Marco Rota tecknar de bästa ankorna...
Många gånger _bättre_ än Barks.... men tyvärr så är det sällan
Rota-serierna har bra manus... Väääldigt sällan...

(Men jag gillar ju Kalle Vildand.. ;-)

Jag gillar dessutom Don Rosa... Men _mest_ för att han oftast
har mycket bra manus och behandlar ankorna och deras värld på
ett sätt som passar in med min egen uppfattning om Ankeborg,
ankornas temperament och karaktärer, etc.

Jag tycker han gör ankor med helt rätt proportioner.
Fantastiskt fin RLK.

	Steamboat Willie