Kusin Knase revival

Mats Nilsson matsn at haninge.kth.se
Mon Aug 7 16:44:05 CEST 2000

> Vad har folk för Moby-favoriter?

De jag spontant kommer på är den tidigare nämnda "Moby på vulkanön"
samt en från en sommar- eller julbok där Oppfinnar-Jocke uppfunnit
en vätska som stöter bort vatten. Han stryker den på skorna och kan
därigenom gå på vatten. Det finns också en från en annan WDS runt
1977 som heter "Den gyllene staden", eller något liknande, om staden
Au (tog mig många år att fatta varför den hette så...) i en glaskupa
på havsbotten som man skulle komma till via en malström.
För övrigt anser jag att det enda riktigt geniala med figuren Moby
Duck är namnet...

/Koll 2348 Mats Nilsson