Re: Återuppståndelser (RE: Mini-häfte)

Mats Nilsson matsn at haninge.kth.se
Tis Aug 8 12:05:26 CEST 2000

> En fortsättningsserie (gick ngn gång mellan 68-72 ungefär) där en arab-anka
> visade sig vara väldigt gammal och åldrades snabbt i slutet på serien och
> dog sedan (tror jag?).

Om du menar den jag tror så hette han Prato Khan och försvinner ut
med repliken "Farväl jordeliv", så det verkar troligt. För övrigt
finns ju serien i KAP 8 där Kalle och knattarna åker till framtiden
(år 2001, om jag minns rätt, så vi är  snart där) och får reda på
att Farbror Joakim är "död sedan länge".

/Koll 2348 Mats Nilsson