RE: Återuppståndelser (RE: Mini-häfte)

Kjell Crone kjell.crone at ifsab.se
Tis Aug 8 18:18:24 CEST 2000

>KAP 8 : Kalle och knattarna åker till framtiden och får reda på
>att Farbror Joakim är "död sedan länge"
Hmmm. Hur tiden funkar i ankornas universum klarar jag inte.
Någon (minns inte vem) sa att ankorna är odödliga.

>Bambis mamma?
Ja just det, hon blev dödad av en jägare.
Och har väl (ännu) inte synts till efter denna händelse.

Jag kom just att tänka på drottningen / häxan i Snövit.
Hon föll utför ett stup och bör ha avlidit.
Det var länge sen jag såg filmen och minns inte om detta framgår.
Men hon (häxan - inte drottningen) har återkommit senare, flera gånger.
Om det nu är samma häxa. Alternativt,
dessa historier är från tiden innan hon dog,
då Snövit bodde hos dvärgarna.
Därefter bodde hon säkerligen på slottet, eller ?
(usch, mera tidsproblem ...)

kjell