Tegucigulpa?

Mattias Andersson mattias.andersson at mailbox.swipnet.se
Sön Aug 13 22:06:52 CEST 2000

Den tor, 10 aug 2000 skrev bror.hellman at partena.se:
> Skur av sillar föll över Östra England
>

> VÄDER När det vräker ned som värst brukar engelsmännen säga att
> det "regnar katter och hundar". Men häromdagen regnade det - fisk.
>
>    Det var fiskeläget Great Yarmouth i östra England som Fred
> Hodgkins såg hela tomten täckas av små sillar.
>
>    En meteorolog förklarade fenomenet med att en mindre tromb
> ute till havs troligen hade drivit med sig ytvatten och småfisk, som
> sedan släppts över land när kraften ebbat ut. (TT-Reuters)
>

>  -------------
>
> Hmm.. ligger Tegucigulpa verkligen i Östra England??

Tjenare!
Det påminner mig om vilket höjdaravsnitt det var att läsa
om "Den flygande Holländaren" i KAP nr ?!!!!
Är det nån som har mer bakgrundsinfo om det äventyret?

Jag har lärt mig mycket om litteratur i KA, så varför "blir
man dum av att läsa serier" då?

Kvack-hälsningar
/Mattias Andersson, Falun

PS i ovanst. äventyr var en karta med som visade på mellan-
Amerika...! DS