In memoriam: Carl Barks

Per Starback starback at ling.uu.se
Sat Aug 26 11:32:15 CEST 2000

Pyas skrev:
> Det skulle betyda att rätt tid är 0915 svensk tid.

Äsch, jag tänkte fel. *gömmer sig under en sten*

[om Expressen]
> Jag tycker det är en bra artikel med vederhäftiga uppgifter och en

Jo, jag håller egentligen med, trots mitt klankande på Knase-missen.
Och bra som sagt att de använde en teckning av Barks att illustrera
med. Jag såg det korta Aktuellt-inslaget igår, och det använde också
bilder av andra, men man fick se Barks själv i alla fall, från turnén
1994.

[om Aftonbladet]
> Exempelvis föreslår man klockslaget 0615 svensk tid. (I så fall skulle väl
> rätt dödsdatum vara den 24/8.)

Skönt ändå att se att det inte bara är jag som har problem med
tidszonerna!

/699