SV: Tankar om NAFS(k)

Lars Petrus lars at netgate.net
Tors Aug 31 19:48:10 CEST 2000

Jag tycker inte NAFS(k) är särskilt viktigt längre, men det är mest bra.

Föreningen har ju nämligen uppnått sitt syfte, och kan därmed ta det
lite lugnare och njuta av den välförtjänta triumfen!

När jag gick med, i början på 80-talet, var Carl Barks helt okänd.
Idag verkar han vara ett hushållsnamn i Sverige, och hans död är
förstasidesnyhet (såvitt jag kan avgöra från kalifornien...),
och hans gärning hyllas av allt och alla.

Jag är säker på att NAFS(k) haft stor betydelse för den utvecklingen.

Så för det syftet behövs det inte ett frustande gäng fanatiker längre.
Föreningen har förstås andra syften som fortfarande är giltiga, men
för mig var det huvudsyftet. Liksom undergroundstämpeln. Vem vill
gå ut och kämpa för det som alla redan gillar? Var är utmaningen?

Vad gäller (k)uriren kanske det skulle vara bättre att göra om den
till en websajt? Mycket enklare och billigare. Och trendigare.

"The mind is like a parachute. It doesn't work unless it's open.
                                --- Frank Zappa

Lars Petrus, San Francisco, California  -  lars at netgate.net
http://u1.netgate.net/~mette/lars/