WWW

Johan Blixt johanblixt at telia.com
Ons Dec 6 21:21:20 CET 2000

Lars Petrus skrev:
>Det finns väl inget som hindrar att man har samma artiklar både på
>websajten och i papperstidningarna?
>
>Är artiklarna i datorformat kan man göra en webversion mycket snabbt
>och smärtfritt.

Dea gamla kurirerna finns knappt kvar som pappersoriginal så det blir
en hel del arbete oavsett vilket format som man tänkt sig. Jag är
personligen rätt ointresserad av webben (förutom som lättillgängligt
arkiv) och är därför mer intresserad av att göra en ny pappersversion.

Jakob har tidigare gjort nyutgåvor genom att scanna in sidorna som
bilder och med en sådan datorversion har man inte mycket hjälp när
man ska göra en webbversion. Om man däremot har alltihop som en
PageMaker-fil så är det naturligtvis lätt att göra en webbversion men
det är först NK 22 som är gjord på det viset.
Johan Blixt johanblixt at telia.com
http://hem2.passagen.se/jblixt/