Ljummig mjölk

Stefan Diös pyas at swipnet.se
Tis Dec 12 20:57:01 CET 2000

Nyligen fick jag av en bekant en ankistisk fråga som jag inte kunde svara
på och som jag därför förnöjt skickar vidare till den kunniga läsekretsen
på denna lista. Det handlar om att identifiera en serie enligt följande
ledtrådar:

>Jag har en fråga om Kalle Anka. En serie med sensmoral som jag har lagt på
minnet är jag lite nyfiken på. Jag minns inte om det var en pocket eller en
tidning, men du kanske kan hjälpa mig lite med den? Det handlade om Kalle
och Alexander Lukas, som startade parallella restauranger, om jag inte
minns fel, så hette Kalles "Chez Kalle". Jag minns tydligt att recensenten
beställde "Ljummig mjölk och kex".

Nån som känner igen detta?