SV: disneys julafton

Robert Andersson robert.m.andersson at swipnet.se
Ons Dec 27 14:44:39 CET 2000

Ja, det är ett försmädligt tryckfel. Men det har inte med slarvighet i korrekturläsningen att göra (jag själv är en av dem som har korrekturläst boken). Prickarna fanns med hela tiden i blåkopiorna. Strax innan tryckeriet nere i Italien skulle trycka på "strartknappen" så lyckades någon stressad person i Danmark ge fel sista-minuten-ändringar till dem. Dvs råkade säga att plocka bort prickarna i rubriken "Snövit och de sju dvärgarna", när det bara var några egendomliga streck som skulle plockas bort. Så nu vet ni historien bakom de försvunna prickarna.

mvh
Robert Andersson