Scrabble och ankism

Kalle Hermansson hermansson_kalle at hotmail.com
Tis Jan 11 16:53:29 CET 2000

>Tydligen väntar jag förgäves på att någon annan ska ge det självklara
>svaret... nämligen att både ankismen och Scrabble-spelet har en >tendens
>att dra till sig de allra mest HÖGTSTÅENDE varelserna som >någonsin har
>skapats på jordens yta... erkänn att det ser fånigt ut >när jag tvingas
>påpeka det själv?!
Ja...

>När det gäller Scrabble (som de flesta svenskar nog fortfarande >känner
>till som "Alfapet", även om det inte längre är samma sak) >finns det
>dessvärre en betydligt mer prosaisk förklaring till att så >många
>kollusorer ser ut att vara aktiva inom förbundet... nämligen >att den
>verksamheten är så ny att den ännu inte har hunnit dra till >sig så många
>obesmittade själar ur folkdjupen...
Och när det väl dyker upp en dylik kommer han/hon förundras över det faktum
att nästan alla de verksamma i Scrabble-förbundet också är ankister och
därför kommer låta sig övertalas att ytterliggare befästa detta samband, när
sedan nästa "själ" börjar närma sig detta förbund är så fällan gillrad på
nytt.

/Kalle