Det finns fler...

Erik Palm erikpalm at hotmail.com
Ons Juli 19 11:24:20 CEST 2000

Jack Bradbury kan väl ses som en tillförlitlig källa då det gäller
släktingar? Jag kom att tänka på en serie i WDS 7/55 - översatt av Axel
Norbeck - där Kalle berättar för knattarna om följande legendariska
släktingar:

Brevsven (modig brevbärare), KFT:s farfars morbror

Kristoffer (amerikaresenär), KFT:s farmors pyssling

Yxhandske (timmerhuggare), (KFT:s?) morfars farfars tvillingbror

Ättiksgurkan (överlevnadskonstnär), (KFT:s?) farmors kusin

Den här serien har gått i repris i KA i omtecknad version nån gång 1977-78
tror jag, men jag vet inte vad släktingarna hette där.

/Koll 1987 Erik Palm