SV: Förvaring

Patrik Öbrink vsg982s at tninet.se
Sön May 14 08:22:53 CEST 2000

Johan Wiklund skrev:

"Kvack
Vilket är egentligen den bästa förvaringen för Kalle Anka & CO tidningar?
Jag har ännu inte hunnit bli någon direkt samlare men har ju lyckats få ihop några årgångar. För tillfället förvarar jag dem i skookartonger under sängen. Jag vet, det är en dålig placering för Äkta Svensk Kultur, men jag har för tillfället ingen annan plats för dem. När jag flyttar hemifrån, vilket är snart, så måste jag ha fixat en värdig placering för mina Kallor. Det är alltså därför jag ställer denna fråga jag hoppas på många värdefulla uppslag"

Om Du vill göra Egmonts direktörer glada skall du naturligtvis köpa deras pärmar för förvaring av "dyrgriparna". Även om det kanske inte är så skonsamt för tidningarna alla gånger så är det praktiskt när man skall läsa dem. Ett alternativ är att lägga dem i plastfickor, men det är det knappast värt om det handlar om nyare tidningar, och dessutom är "kalleankorna" till för att LÄSAS! Kartonger är som förvaringsmetod inte att förakta. Jag har själv min kartsamling i kartonger och det framkallar ofta en härlig "samlarkänsla"!

/Patrik