SV: Ank-Nytt vecka 45 &46

Claes Ericsson claes.ericsson at swipnet.se
Mon Nov 6 21:13:51 CET 2000

Spicer och Willits är namnen på de tre första fansen eftersom det var John
& Bill Spicer samt Malcolm Willits som jagade upp Barks. WDC 249 är helt
korrekt. Anknytningsvis finns det i något av de amerikanska fanzines som
fanns tillgängliga för ett antal år sedan (Duckburg Times eller Barks
Collector eller ?) en underhållande artikel om/av/med? Willits om hur svårt
det var att samla amerikanska Disneytidningar på 40-talet i USA......

Claes Ericsson

----------
> Från: Olof Siverbo <olof.siverbo at swipnet.se>
> Till: Joakim Gunnarsson <kalas.puff at falkenberg.mail.telia.com>; Ankism
<ankism at stp.ling.uu.se>
> Ämne: SV: Ank-Nytt vecka 45 &46
> Datum:  den 6 november 2000 20:12
>
> Joakim:

> Skulle det vara svårt?! *självgod fnysning*
>
> Spicer och Willits är givetvis namnen på två av de första fansen som
spårade
> upp och tog kontakt med Barks. Minns inte förnamnet på Spicer, men
Willits