Äntligen tillbaka

Per Starback starback at ling.uu.se
Tis Nov 14 18:44:55 CET 2000

Stefan Persson skrev:

> Enligt vad som framgår av baksidan på albumet, ska nästa del handla om
> Ludvig von Anka. Finns det överhuvud taget några bra serier med honom som
> platsar i en dylik utgåva?

Absolut! Ludvig är cool; du är bara för ung. Jag är också något
för ung för att ha läst de bästa Ludvig-serierna i rätt ålder (mitt
mest nostalgiska Ludvig-minne kommer från en Walt Disneys Stjärnbok),
men jag har kompenserat i efterhand. Den odräglige experten är en
karaktär som nog ligger många kollusorer varmt om hjärtat av nån
märklig anledning.

Den enda tveksamma av de tre tycker jag Moby är. Jag tänker inte köpa
tidningen, men jag ska kanske slå upp serierna i andra tidningar och
läsa om dom där.

--
Per Starbäck <starback at ling.uu.se>
 "Så kavlar man inte ut en tamale korrekt!"