SV: NAFS(k) - Gr öngö lingefiering

Olof Siverbo olof.siverbo at swipnet.se
Tors Nov 16 20:46:42 CET 2000

Koll. Johan Viklund skrev:
> Gick igenom det jag fått från NAFS(k) hittils (vilket iofs inte har hunnit
> bli så mycket).
> Och fick se att på årsmötet 24/9 1999 så hade någon föreslagit
> Gröngölingefiering av föreningens titlar.
> Jag är bara lite nyfiken på vad som dykt upp, och om inget fastsällt kan
> detta ju vara ett utmärkt forum för disskusion och förslag.

Hej Johan!

I enlighet med den sedvanliga arbetstakten i den här föreningen har
gröngölingefieringen inte kommit så särskilt långt.

Hittills har inkommit två förslag, båda gällade posten som KASSÖR:

1) Kufisk Ankist Skötandes Spänn och Ören Redigt (fanns med i
årsmötesprotokollet, upphovsman okänd)

2) Kunnigt Arbetande Styrare av Sekiner, Ören och Riksdaler (från koll. 976
Johan Blixt)

Däremot finns inga förslag när det gäller ORDFÖRANDE, SEKRETERARE och ÖVRIG
LEDAMOT.

Jag tycker att det är en utmärkt idé att använda denna lista som ett forum
för nya idéer. Sätt igång bara!

/694 Olof Siverbo, ordf.