SV: NAFS(k) - Gröngölingefiering

Johan Rhen johan.rhen at mailbox.swipnet.se
Sat Nov 18 16:03:43 CET 2000

----- Original Message -----
From: Stefan Persson <reimersholme at hotmail.com>
To: Johan Rhen <johan.rhen at mailbox.swipnet.se>; <ankism at stp.ling.uu.se>
Sent: Saturday, November 18, 2000 12:09 AM
Subject: Re: NAFS(k) - Gröngölingefiering

> Man skulle också kunna tänka sig:
>
> "Oerhört Ryktbar Diktatorisk Förvaltare Över Rikets Ankister utan
Noggrant
> Dokumenterad Erfarenhet"... Samma förkortning, enbart några få
förändringar.

Motvilligt får jag erkänna att jag tycker Stefans förslag är bättre, mer
i NAFS(k):s anda, så att säga. Men diktatorisk... Han *är* faktiskt
demokratiskt vald. Om man bortser från att han var enda kandidaten, och
att valdeltagandet var lägre än i ett amerikanskt presidentval, och
att... Nåja, han är i alla fall vald! Och hans diktatoriska befogenheter
sträcker sig ju knappast längre än att få sina diverse uttalanden i
media att klassas som föreningens åsikt, och möjligen att bemästra sig
föreningens skattkista och avvika till Långtbortistan. ;-)

/Johan, koll. 2141