Massor av frågor

Daniel Mott mott at swebase.com
Mon Apr 16 17:12:25 CEST 2001

Hej!

Har nyss subscribat till listan och tänkte ställa några frågor som jag hoppas få besvarade av någon/några kunniga här.

#    När började S. Diös att översätta Kalle Anka?
#    Hur kommer det sig att nästan alla serier i svenska KA är gjorda i Danmark? Nästan alla serienummer börjar med D i Kalle Anka. Har det något att göra med att Egmont är danskt?
#    I vilket program sätts KA ihop? Quark Xpress??
#    Vem färglägger serierna och hur?
#    Varför har Kalle Anka blå sjömansjacka på omslaget men alltid svart inuti tidningen?? Jag vet att det berodde på något tryckproblem för många, många år sedan, men nu borde väl inte det vara något problem?
#    Finns det någon site där man kan se C. Barks oljemålningar? De enda jag hittat har bara haft små miniatyrer av målningarna...

--
   Med vänlig hälsning
   Daniel Mott