SV: Re: Tankar om NAFS(k) II

aake forsmark aake.forsmark at swipnet.se
Mon Apr 23 13:07:49 CEST 2001

 > Men det är ju valt för att passa in i visans rytm, förstås.
 > Och Shell har
 > förresten bättre urval än Texaco av snus och kosmetik, och
 > Gulf har bättre
 > biffar i sin blodiga butik. Jo, jo.
 >

 > S Diös

När nu listan verkar fullständigt urspårad vill jag ju
gärna utvika i mitt favoritämne: antik humor. (dvs skämt
som ingen annan än jag gitter minnas)

En Texacoföreståndare anställde en kvinna som dessvärre
visade sej ha ett besvärande talfel. När hon svarade i
telefonen så sa hon "Välkommen till Tecako", vilket irriterade
föreståndaren till den milda grad att han avskedade henne.
Han kände sej dock lite illa till mods för hon hade för
övrigt gjort en oklanderlig insats på macken. När han så några
månader träffade kvinnan frågade han hur det gick för henne
"Jodå, jag jobbar på Gluff" ...

Åke Forsmark koll nr 338 (Jag är tillbaka i rullorna efter
20 års frånvaro!)