Definition av ankist

Kristoffer Björkström kbjorkstrom at hotmail.com
Sön Apr 29 01:59:32 CEST 2001

För att få kalla sig ankist tycker jag det räcker att gilla Kalle
Anka-serier. Personligen dansar jag bort till brevlådan varje fredag,
låser in mig i mitt rum, sträckläser tidningen, suckar förnöjt när jag
är klar och kallar mig själv ankist. Trots att jag sällan tänker på
vare sig moral, etik eller filosofi.

Eller nåja. Sen jag gick med i NAFS(k) har jag väl förändrats lite.
Det har väckt frågor jag aldrig tidigare känt behov av att få
besvarade. När jag sitter och grubblar över dessa frågor känner jag
mig som kollusor Karlsson. När jag läser tidningen (enligt ovanstående
beskrivning) är jag dock ankisten Anders.

Kan man kanske säga att en kollusor är snäppet extremare än en ankist?
Eller har jag fått allt om bakfoten?
I så fall skyller jag på att klockan är två på lördagsnatten! :)

/2596 - Anders Karlsson