SV: KA&Co 35/01

Joakim Gunnarsson kalas.puff at falkenberg.mail.telia.com
Mon Aug 27 22:24:02 CEST 2001

Kvack!

> * "Knatte, Fnatte och Tjatte: Trubbel med tågrånare"
>   D 98174 Manus: Paul Halas Teckningar: Daniel Brance

Åh, ni skulle sett hur Branca tecknade skurken från början! En stor och otäck krokodil som skulle gett barnen som läste serien mardrömmar. Grisskurken är rätt så tam i jämförelse...

> * "Kalle Anka: Stopp i trafiken"
>   H 99124 Manus: Frank Jonker och Paul Hoogma Teckningar José Ramon
>   Bernado

Personligen så fullkomligen kastar jag mig över en tidning som innehåller en serie tecknad av Bernardo. Så polerat, snitsigt och drivet så man blir alldeles seg i benen och grön av avundsjuka när det gäller hans förmåga att hantera ett ritstift.
För de som vill se mer från hans penna så dyker det upp alster då och då i Musse Pigg och C:o och mer regelbundet i franska le Journal de Mickey.

En serie Magnus inte nämnde var "Oanade krafter" av Petrucha och Rodriques.
Den gav mig ett riktigt gott skratt! Petrucha har lyckats fånga Långbens tosiga karaktär perfekt! Tidningen är värd att köpa om så för bara den serien!

Tycker

/Joakim.

PS. I nästa nummer (36/2001) blir det en ny Marco Rota-serie, och i numret därpå ännu en!