redigerade ord

Magnus Bark ankism at lyskom.lysator.liu.se
Tis Dec 4 19:12:24 CET 2001

Kvack på er, go' vänner,

jag är faktiskt lite förvånad över att ingen frågat om det här
tidigare, så det är väl bara att passa på...

I senaste KA&Co (49/01) så finns en favorit i repris, Barks' "Den
fantastiska flodfärden". Tittar man på uppgifterna om serien står det
att läsa "Översättningen redigerad av Stefan Diös".

Eftersom jag varken har Kalle Ankas Pocket nr 4 eller lämplig Guldbok,
så vet jag inte vad som redigerats, eller varför.

Nu utgår jag från att det drösar av kunniga personer som kan berätta
alla detaljer här. Jag är idel öron!

Jovisst ja, när jag nu bläddrar igenom 49/01 så... Jo, visst är det
ett specialnummer med anledning av Walt Disneys hundraårsdag, men
ändå tycker ajg attt tidningen blev väl tjock. Formatet för
veckotidningen passar inte riktigt för så mycket innehåll. Sererina
var bra i största allmänhet, men jag tycker i alla fall att det blev
för mycket.

Kvack!

--
Magnus Bark