SV: Kvack!

Olof Siverbo olof.siverbo at swipnet.se
Ons Dec 5 10:13:06 CET 2001

Stefan D:
> Ett tag tyckte jag också att han lyckades att offentligt
> blanda ihop Per Sjöblom med Johan Bremer

Ett tag trodde jag själv samma sak. Men nu har jag tittat i mina gamla
(k)urirer och förvissat mig om att artikeln jag syftade på verkligen är
skriven av Sjöblom. "Människoliknande djur och djurliknande människor i
ankismens värld" heter den och finns i NK 10. Men jag borde kanske ha nämnt
Bremer också, för det var ju han som inledde diskussionen (i artikeln om
Djurutvaldsprincipen i NK 8).

/Olof