SV: En lek med gåtor

Kristoffer Björkström kbjorkstrom at hotmail.com
Ons Feb 14 08:19:58 CET 2001

Stefan Diös:

>>Eftersom frågan
ställdes, och dessutom kunde besvaras, kanske det finns nån sorts
inneboende snärt i namnet som gör det lätt att komma ihåg? Eller hur kom
det sig att Kristoffer ställde just denna fråga? Han kanske bara ville
testa oss och högg första bästa okända figur ur ett slumpmässigt gammalt
nummer?<<

Sanningen att säga så är detta ett av de äventyr som gjort starkast intryck på mig. Fordom var jag (tro det eller ej) faktiskt lite skrajsen för Kattmannen. Vad jag minns så var Kent iklädd dräkten två gånger, första gången när han slog ner Musse, andra gången när han rånade en gammal dam. Sedan mot slutet öppnade Musse och Långben hans väska och fann dräkten.

"Det var en tjuv i kattkostym, och han tog min plånbok!"
"Kocken lyfte försiktig på grytlocket, och Hårdigan hoppade fram!"
"Varför diktera en bok som han redan skrivit?"
"Vänta, Musse! Vem är den där Hårdigan?"
"Hotellets försäkring ersätter naturligtvis skadorna, bara ni inte låter det läcka ut!"

Kristoffer