Är van Horn n ågot att ha?

ROGER MAGNUSSON roger.magnusson.026 at student.lu.se
Sat Jan 13 13:43:24 CET 2001

Jag har på grund av tekniska omständigheter inte kunnat använda min egen
dator (den har brunnit up)och således varit hänvisad till andras
välvilja då jag velat läsa min e-post. Detta har gjort att jag inte har
prioriterat att läsa post från listan. Dock har jag snappat upp ett och
annat från "subject"-raden. Där har jag sett att det vid vissa
tillfällen har stått en del om far och son van Horn.
Nu kommer min frågeställning:
Är det bara jag som suckar uppgivet varje gång jag ser en av deras
serier? Finns det ingen med mig som tycker att de är helkass? Både
innehålls- och teckningsmässigt tycker jag att de är allt annat än bra.
Faktum är att jag tycker att de är något av det sämsta som står att
finna i denna annars så kvalitativt goda tidning(Nåja, under
komersialismen kunde man kanske hitta en och annan serie som höll ännu
lägre standard, men ändå)
Teckningarna i Musse-serierna har jag inte så mycket att klaga på, men
alla dessa tjatiga rymdmonster börjar gå mig på nerverna. I
Kalle-serierna är det både innehåll och teckningar som stör mig. Jag
finner dem barnsliga och naiva och storyn brukar vara ganska torftig.

Jag hoppas att någon kan svara på detta och ge mig en ordentlig verbal
omgång så att jag kommer till insikt om deras storhet, för de verkar ju
bara bli fler och fler som lovsjunger dessa båda serieskapare.

mvh
koll. 2532 Roger Magnusson