SV: Bit i den här!

Bror.Hellman@partena.se Bror.Hellman at partena.se
Mon Jan 22 10:10:07 CET 2001

> Jag tar gärna Plumpen. (Skärskilt den där Långben var
> Plumpen - den har gäckat mitt minne i 30 år ...)
> Annars är ju Kranborst en litterär gestalt som alls inte
> fått den uppmärksamhet han förtjänar. I den övriga Disney-
> världens glättiga glam har alltid Kranborst visat upp ett
> stoiskt (vad betyder det?) allvar och en moralisk resning
> som har varit imponerande.

Jag hade gärna haft ett arbete som gick ut på att ta fram
en tidning för fans.. I så fall skulle jag göra
specialnummer på ett tema.. Ett "Kranborst"-nummer skulle
komm ahögt på min önskelista.. Ja, jag skulle ge flera
småskurkar och bifigurer varsitt nummer...

Vem kommer t.ex. inte ihåg:

Putte och Knölen?
Emil Örn?
Stål-Gilbert?
Björnbuse 176-666, världens mest skarpörade skurk?
Björn-Farfar?
Medhjälpare?
Tänkarmössan?
Krax?
Fusky?

.. ett gäng återkommande bifigurer.. Bortglömda av de flesta?

// Steamboat Willie