SV: Klona en kollusor?

Hobby-Importen (Jens Lindell) hobby.importen at swipnet.se
Fre Jan 26 18:36:38 CET 2001

----------
Från: Patrik Öbrink <vsg982s at tninet.se>
Till: "Ankism" <ankism at stp.ling.uu.se>
Ämne: Klona en kollusor?
Datum: fre 26 jan 2001 11.21

Den inte helt obekante Jens Lindell för i senaste numret av Bild & Bubbla fram
tanken på att låta klona Stefan Diös, mer för hans lysande översättningar än för
att Svenska Scrabbleförbundet skall få en ordförande. Det vore väl smidigt att
ha en Scrabble-Stefan och en ankist-Stefan. Stefan Diös' översättningar är ju
erkänt bra, men problemet är väl snarare det ofta undermåliga seriematerial som
Egmonts översättarstab får sätta tänderna i. Kanske är det läge att klona Mau
Heymans och Marco Rota istället?

/Patrik

Kul att någon har läst Bild & Bibbla, var den bra? (jag har inte fått den).
Nåja, jag tar gärna upplysningar, kommentarer och korrektioner på min
recension. Det var med viss bävan man närmade sig Kalle Anka eftersom det
finns en otäckt massa rabiata Kalle-älskare med en skräckinjagande massa
kunskap om tidningen med dess figurer och skapare.

mvh

Jens