Reflexioner om nya Kvacket!

Patrik Öbrink vsg982s at tninet.se
Ons Juni 20 14:32:45 CEST 2001

Det är med stor glädje jag läser nya, utökade Kvacket. De nya redaktörerna har gjort ett mycket bra jobb! (och det tycker jag inte enbart för att jag själv råkar ha med ett litet bidrag den här gången).

Några reflexioner:

Jag noterar att vår högt ärade ordförande gjort ett uttalande angående Seriefrämjandets utnyttjande av koll. Jakob Hallin. Detta användande av en medlem vore inte fullt så allvarligt om det inte vore för att sagde koll. Hallin på SeF:s uppdrag skickar "tiggarbrev" per e-post (maken till snålhet har jag sällan skådat!) till en stackars kollusor och ber denne (med tårdrypande formuleringar) om pluringar som är avsedda för inköp av ankistiskt kulturgods och donationer till Nils Nytta och på så sätt berövar NAFS(k) på ekonomiska resurser. Vad kan man göra annat än att sända in lusidorerna med ett litet tillägg till någon som kallar sig Änkan Bolte (henne har jag inte läst om i någon Murry-serie!). Så nu är det istället Svenska Scrabbleförbundet som får vänta på sina slantar till nästa århundrade (om inte den gode Stefan Diös erlägger denna likvid som ersättning för urklippen jag sände honom vill säga). Så jag vore den första att applådera om SeF:s Jakob Hallin-licens drogs in å det snaraste...;0)

Jag observerar också att NAFS(k) tycks ha bedrivit någon sorts medlemsvärvningskampanj i Närke. På annat sätt kan man väl inte tolka att inte mindre än 11 av de nya medlemmar som presenteras i Kvacket bor i Örebro och därtill två i Mellösa. Det märkliga är att alla verkar ha samma efternamn i den där stan...

/Patrik