Rosa-böckerna

Martin Berglund delamothe at swipnet.se
Tors Juni 28 13:34:57 CEST 2001

Germund Silvegren:

 > Hmmm, egentligen är de här serierna *mycket* relevanta för ankister.
 > Trots att jag inte plöjt igenom de här nya böckerna med Rosas tidiga
 > serier så grundligt än är det rätt uppenbart att han återanvänt
 > massor av scener, situationer och idéer från sin tidiga produktion i
 > senare Kalle Anka-serier. Det borde vara skäl nog åtminstone för
 > Rosa-kalenderbitare att köpa böckerna, förutom att de är riktigt
 > snygga och trycket är suveränt.

Detta är även min åsikt, vilket är anledningen till att jag för närvarande
skriver en kort sak om dem till nästa Kvacket. De är mycket intressanta för
de som gillar Rosas vetenskapligt anknutna stil...

Magnus Haglund:

 >Vart finns de böckerna att köpa? Är de dyra?

www.tronsmo.no
De kostar ca 300 norska kronor styck. Det bör påpekas att det enbart är den
första boken av de två vars innehåll är kraftigt relaterade till hans
senare ank-serier. Mer om detta senare som sagt...

/Martin Berglund