Ankism digest, Vol 1 #450 - 13 msgs

Kristoffer Björkström kbjorkstrom at hotmail.com
Sat Nov 17 15:55:42 CET 2001

From: Stefan Diös <pyas at swipnet.se>

>"Columbi loggbok" nämns inte. Så kan man inte heller skriva på >svenska, om
>man (som tidigare nämnts) inte speciellt söker uppnå en >komisk eller
>gammaldags effekt i t.ex. ett kåseri.

Nej, men nu valde jag att skriva Columbi loggbok, månne det nu då få ett
arkaiskt skimmer över sig (iofs. det som var meningen) men jag tycker inte
det är något fel med det. Kan vi avsluta denna diskussion, tack?

Kjell :
>C. Columbus är för övrigt en latinisering av Cristobal Colon.

Avhandlades inte även detta i en serie av Don Rosa.

Hur blir den latinska genitivformen av Diös? "Diöi"......<s>

Eder Bo Bacon