SV: SV: SV: Der Führer's Face

-= Steamboat Willie =- steamboat.willie at chello.se
Mon Okt 15 23:02:08 CEST 2001

>nu kanske jag låter okunnig, men varför bannlyste Disney den då?
>/Erik

Den är en väldigt propagandistisk anti-tysk krigsfilm...

Kanske inte passar så bra in i Disney Channels utbud för små barn?

Om Disney verkligen bannlyst den vet jag inte... De har ju faktiskt
visat den i USA på Disney Channel och klipp förekommer ju i vissa
historiska program.. Den passar inte in i resten av utbudet...

I Sverige är den väl totalförbjuden fortfarande... Ingen har i alla
fall försökt få den genom censuren sedan 1943 då den totalförbjöds.

// Steamboat Willie