SV: senaste kallen

Stefan Diös pyas at swipnet.se
Mon Okt 22 14:08:09 CEST 2001

Den alltid vakne och välinformerade Joakim Gunnarsson påpekade för ett tag
sedan om KA 43/01:

>+ att man serveras ett bonushäfte med två fina holländska serier tecknade
>av Heymans och Sander Gulien och som grädde på moset en Pluto-serie av Don
>Christensen och Jack Bradbury (Ej av Paul Murry som felaktigt angivits i
>tidningen.) av gammal god årgång.

Det är väl bäst jag bekräftar att jag är den skyldige till detta märkliga
fel. Jag kan inte svara på var i min eventuella hjärna det har uppstått.
Uppgifterna om upphovsmännen får vi från Egmont i Köpenhamn, och jag brukar
alltid i relevanta fall försöka dubbelkolla dem i INDUCKS. Därefter för
redaktionen in dem på rätt plats i tidningen.

I det här fallet har alla källor varit rörande eniga om att tecknaren är
just Bradbury, så varför mina fingrar har skrivit Paul Murry medan ögonen
har läst Jack Bradbury är svårt att svara på. Man tycker ju att en gammal
uv som Diös vid sin höga ålder borde ha lärt sig att skilja på Bradburys
och Murrys teckningar, men vad hjälper det om hjärnan vid samma höga ålder
rostar igen på andra håll? (Eventuellt kan jag ha kopierat en text från
någon annan serie och sedan inte ändrat den tillräckligt noga.)

Jaja. När jag ändå är inne på mina många svagheter kan jag också erkänna
att jag har följt detta forum ganska bristfälligt sedan i somras. Alltför
långa semestrar, alltför stor lättja och dessutom vissa tekniska
mailproblem har lett till att jag inte har hängt med på precis allt eller
ens kunnat uppdatera mig. Om det är någon som anser sig ha ställt mig en
fråga som jag inte har svarat på sedan i juli eller så, så försök igen och
se om det går bättre!