Sagan om Walt Disney

Johan Anglemark johan at anglemark.pp.se
Ons Dec 11 10:38:28 CET 2002

At 10:18 2002-12-11, Andreas Hansson wrote:
>Hej! Jag har upptäckt på Ankorama vilken avsky det finns mot Marc Eliotts
>bok "Sagan om Walt Disney". Det skulle vara kul att höra vad ni där ute på
>listan tycker om den, tycker ni också att den är fruktansvärd och full av
>lögner?

Hej!

Nej, jag tycker att den är en intressant motvikt till sirapsliknande
hjälteporträtt. Elliott förnekar ju inte på något sätt Walts geni, tvärtom.

Däremot är den väl lite väl spekulativ och tänjer på gränserna när det
gäller fakta. Men läst med det i bakhuvudet så har den intressanta saker
att säga.

-j

--
Johan Anglemark          http://anglemark.pp.se
Lingonvägen 10           018 - 12 45 44 hem