No Win

Stefan Diös pyas at swipnet.se
Fre Jan 11 23:38:51 CET 2002

Bättre sent än aldrig, kan man kanske säga. Precis i denna stund upptäckte
jag att jag har skrivit fel på ett namn i KA & C:o 36/2001. Under den gamla
söndagssidan "Den flitiges lön" på sidan 50 står det att manuset är skrivet
av Floyd Gottfredson och Win Smith. Det ska i stället vara en helt annan
gubbe som heter Webb Smith. Jag har helt enkelt slarvat när jag har skrivit
av uppgifterna eftersom båda namnen finns i min förvirrade huvudknopp. (Win
Smith var en tecknare som jobbade med några av de allra första
dagsstripparna med Musse Pigg år 1930.)

Tänkte att jag skulle meddela det till listan, eftersom de flesta som
verkligen bryr sig om sådana väsentliga detaljer kanske samlas här... att
trycka upp en ny upplaga av tidningen med det rätta namnet blir nog inte
aktuellt... Underligt att ingen skarpögd ankist har klagat så att jag har
fått höra det i alla fall?!