Sv: Ankismen

olof.siverbo@swipnet.se olof.siverbo at swipnet.se
Tors Nov 7 20:45:51 CET 2002

Erik H:
> Donaldismen er også utsolgt i Norge. Et nytrykk er av interesse også for
> norske Donaldister tror jeg. Tenker en å gi ut boken i revidert versjon,
> eller som en faksimile av 1973-utgaven?

Det troligaste är väl ett återtryck av den gamla bokens innehåll, fast kanske med en ny formgivning.

Det blir knappast någon reviderad version av innehållet. Dels tror jag att många vill ha den ursprungliga boken, dels vågar jag inte riktigt tro att Gisle har tid och energi att analysera ytterligare 30 års ankistisk utgivning...

Däremot hoppas jag på nya för- och efterord av Gisle, Ribe och/eller någon annan lämplig person. Om det nu verkligen blir något återtryck. Den här föreningen är inte alltid så bra på att genomföra sina projekt... Vi får se hur det blir!

/Olof