Ang: Något om zebrabilar

Mats Nilsson Mats.Nilsson at syd.kth.se
Mon Nov 11 16:55:41 CET 2002

                    Hej!

> Jag kom idag plötsligt att tänka på en gammal Kalle-serie. Det var i
> en pocket, och det känns som om den kom i mitten av åttitalet.
Stilen
> känns väldigt italiensk.
>
> På något sätt hade Kalle fått tag i en bunt "zebrabilar" av en galen
> uppfinnare. Någon kosmisk strålning gör att alla andra bilar blir
> obrukbara. I slutet visar det sig att några utomjordingar står bakom
> det hela.
>
> Någon som vet vad jag pratar om?

Jodå, jag minns den mycket väl. Det handlar om att Kalle får en magisk
förmåga att lyckas med vad han än företar sig (till Alexanders
förtrytelse), bl a blir han världens bästa försäljare ("det levande
fenomenet") genom att sälja 100 000 dammsugare och just dessa zebrabilar
som ingen annan lyckats sälja. Serien finns om jag inte missminner mig i
pocket nr39.

/Koll 2348 Mats Nilsson