Kvacket-rättelse

hakan.andersson@portgot.se hakan.andersson at portgot.se
Ons Nov 13 13:34:38 CET 2002

Jag vill göra ett par korrigeringar på några uppgifter som står i sprillans nya Kvacket 4/02.

Det gäller utgivningen av DVD-filmerna "Walt Disney's Treasures" (sidan 5)

"Mickey Mouse in Black and White" innehåller INTE samtliga svartvita Musse Pigg-filmer, utan snarare ganska exakt hälften av dem.

Den numrerade upplagan på de tre "Walt Disney's Treasure" som släpps i början av december är limiterad till 125.000 stycken. Förra årets titlar gavs ut i 150.000 (och två av dem ("Mickey Mouse in Living Color" samt "Silly Symphonies" är redan/eller håller på att ta slut)).

Sedan har jag också en avvikande åsikt från artikelskribenten om att blanda in moderna TV-serier i den här kvalitetsutgivningen. De hör väl inte riktigt hemma i det här sammanhanget?

Enligt ryktena var en utgåva med Disney's kortfilmer som hämtade sin bakgrund från andra världskriget (t.ex. "Der Führer's Face" & "The Spirit of '43" kan man tänka) planerad. Förhoppningsvis kommer den nästa gång....

/Håkan