Re: Kvacket-rättelse

hakan.andersson@portgot.se hakan.andersson at portgot.se
Ons Nov 13 15:43:26 CET 2002

Michael Lindholm skrev:
>Vet du varför inte alla svartvita Musse finns med?

Mjae, som jag antydde i mitt mail till listan den 19/9, så är "Mickey Mouse in Black & White" nästan identisk med den laserdisk-box som kom 1993. Det mesta jobbet med att sammanställa materialet  är alltså redan gjort, det är bara att släppa ut det på marknaden igen,

Med tanke på att man nu tänker klämma in samtliga (nästan) Långben-filmer (46 st. om jag räknat rätt) på den kommande "The Complete Goofy", är det ju desto konstigare att de inte kunde få med den handfull färgfilmer med Musse som saknades på "Mickey Mouse in Living Color" (och som ju "bara" innehöll knappt 30 kortfilmer), vilket också hade gjort den samlingen "complete".

Tycker du verkligen "Knatte, Fnatte & Tjatte på äventyr" är lika bra som de kortfilmerna man gjorde fram till 1956?

/Håkan