Något om KA&Co 47/02

Sön Nov 17 19:40:05 CET 2002

Kvack!

Lite funderingar utgående från Kalle Anka & Co 47/02:

* Omslagsbilden och förstarutan i "En fråga om valfrihet" (tecknad av
  Jippes efter ett manus av Barks): På omslaget har man bytt ut den
  amerikanska "JW"-logotypen mot ett enkelt "G", vilket man inte gjort
  i serien. Undrar om det gjorts medvetet eller inte.

  Börjar det inte bli dags för Egmont att ta fram en
  svensk Gröngölingarna-logotyp? Det vanliga är väl att man här bara
  har en tom romb.

* På Joakims pengabinge står det ju normalt det måttligt snyggt skrivna
  "JvA", men då och då slipper det igenom ett dollartecken (speciellt
  i pocketböckerna). Men en kompis påstår att han tidigare sett "Kr"
  på bingen. Är det någon som vet mer?

* Publiceringen av Gottfredsons "Lufthavens fasa" är nu klar. Den
  uppskattades av mig. Hoppas det kommer mer, gärna då det då Långben
  blir förmögen. Jag har svaga minnesminnen av att ha sett den i
  halvsidesavsnitt i gamla KA&Co.

/koll 2651