SV: The Small One (Var: Försvunnen åsna)

Robert Andersson robert.m.andersson at swipnet.se
Ons Nov 20 23:05:52 CET 2002

----- Ursprungligt meddelande -----
Från: "Joakim Gunnarsson" <ebay.megton at telia.com>
Till: <ankism at stp.ling.uu.se>
Skickat: den 20 november 2002 18:44
Ämne: The Small One (Var: Försvunnen åsna)

> Vill minnas att den kom julen 1979.
> Hälsar
>
> /Joakim.

"Den lilla åsnan", minihäfte, medföljde KA 51 1979. Filmen, som dock hette "Min lilla åsna" på svenska, gick upp på de svenska biograferna i december 1979. Filmen var förfilm (eller möjligen efterfilm) till nypremiären av "Pongo och de 101 dalmatinerna" som vid denna nypremiär dock gick under titeln "Pongo och valptjuvarna".

"Min lilla åsna" kommer på DVD och VHS nu i december under titeln "Den lilla åsnan". Tyvärr är den omdubbad med nya svenska röster. Filmen ingår i en samling andra filmer bl a en featurette med Musse Pigg i "The Prince and the Pauper" (1990), vilken jag tycker är riktigt bra. Titeln på DVD:n/VHS är "I väntan på julen".

/546 Robert Andersson