Tre saker

Per Starbäck starback at ling.uu.se
Fre Nov 22 18:43:50 CET 2002

jag> 2. Kan inte någon summera den aktuella Don Rosa-situationen här?
jag> Det har inte stått ett knyst här vad jag har sett.

Stefan skrev:
> Antagligen menar du mig.

Njäe, jag menade vem som helst som följer med på DCML, eftersom jag
sett att det stått om sånt där, men inte läst riktigt vad det stått.
(Jag trodde att just du kanske skulle dra dig för att svara eftersom
du jobbar åt Egmont.)

Tack för summeringen!

Det ska bli spännande att se vad som händer härnäst. Jag antar att det
mesta som Don Rosa vänder sig emot i grunden kommer från Disney
snarare än Egmont egentligen. Annars kanske Rosa kan överväga att
prata med den här nye blivande utgivaren i USA. Det känns annars lite
fånigt om Rosa ska försvinna från scenen just när det verkar komma
tillbaka amerikanska Disneytidningar så att man skulle kunna börja
läsa honom igen. I alla fall om man som jag av princip tycker det är
ointressant med översättningar av sådant som är skrivet på engelska.
(Naturligtvis med undantag för sådana översättningar som gjordes när
jag var barn. Det var grejer det! Men såna översättningar skriver du
ju aldrig, Stefan. Värdelöst!)

/"699 is now in temporary retirement following the expiry
  of it's boiler certificate during may 2000" (googlism)