SV: Tre saker

Bo Nilsson bo at servicefactory.se
Mon Nov 25 09:17:54 CET 2002

Hej

Från: ankism-admin at stp.ling.uu.se [mailto:ankism-admin at stp.ling.uu.se]
För Stefan Diös

>2. Kan inte någon summera den aktuella Don Rosa-situationen här? Det
>har inte stått ett knyst här vad jag har sett.
Rosa har inte gjort någon serie sedan i juni i år, då han avslutade den
mycket vackra "Ett fantastiskt drömliv" som kommer i KA & C:o till jul.
Orsaken är en meningsskiljaktighet med hans arbetsgivare,
Egmontkoncernen
(och i viss mening Disney bakom dem). Rosa anser sig orättvist
behandlad.
Egmont å sin sida anser tvärtom att man behandlar Rosa mångfaldigt
bättre
än någon gren av Disney nånsin har behandlat någon annan, ungefär (detta
är
förstås inte ett direktcitat från någon).

Kan man inte tänka sig att Rosa ändå jobbar med nya saker? Trots allt så
gillar han ju sitt ankskapande.
/Bo, 665